Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Strasburg z pierwszym nowym tramwajem od Alstomu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
22-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

Do Strasburga dotarł na lawecie pierwszy z 39 zamówionych nowych tramwajów Citadis od Alstomu. Teraz rozpocznie się seria testów. Włączenie nowych tramwajów do eksploatacji planowane jest jeszcze do końca 2025 roku.

Metropolia w Strasburgu wraz z organizatorem komunikacji miejskiej Compagnie des Transports Strasbourgeois (CTS) wybrały w 2023 roku firmę Alstom w przetargu na dostawę 22 nowych tramwajów. Wkrótce potem zdecydowano się wykorzystać opcję, rozszerzając zamówienie do 39 wozów. Właśnie do zajezdni CTS w Kibitzenau dotarł pierwszy tramwaj. Wóz transportowano w trzech częściach na lawetach, które wyruszyły w podróż z zakładu Alstom w La Rochelle. W Strasburgu tramwaj został zmontowany w całość w ciągu kilkunastu dni.

Następnie pracownicy zabiorą się za wyposażenie tramwaju w cały sprzęt pokładowy, w tym system wspomagania motorniczego. Po tym etapie nastąpi faza testów, które będą polegały na sprawdzeniu zgodności i wytrzymałości pojazdu. Testowane będzie działanie komputera, układów hamulcowych i systemów bezpieczeństwa. Po otrzymaniu homologacji, pojazdy będą mogły zostać włączone do eksploatacji, co ma nastąpić w połowie listopada 2025 roku. Zbiegnie się to z uruchomieniem zachodniej linii tramwajowej F do Wolfisheim. Realizacja całego kontraktu na dostawy tramwajów przeciągnie się na 2016 rok.

Nowe tramwaje wzmocnią obecną flotę CTS, która liczy dzisiaj 107 pojazdów. Tramwaje Citadis Alstomu – trzeciej generacji – o długości 45 metrów i szerokości 2,40 m mają 8 podwójnych drzwi o szerokości 1,30 m z każdej strony, w tym także na każdym końcu tramwaju, aby ułatwić pasażerom wsiadanie i wysiadanie. Pojazdy będą mogły pomieścić 286 pasażerów. Tramwaje zostaną ponadto wyposażone w systemy zarządzania energią w celu optymalizacji jej zużycia.

Zastosowano szereg rozwiązań zwiększających dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przyciski otwierania drzwi są umiejscowione na niższej wysokości, a we wnętrzu zadbano o szersze siedzenia oraz miejsca przeznaczone dla osób na wózkach inwalidzkich i wózków dziecięcych. Dla komfortu podróżnych, tramwaje będą klimatyzowane i wyposażone w system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz system monitoringu.

Duży nacisk położono na kwestie środowiskowe. Tramwaje Citadis będą miały zmniejszone zużycie energii o 20 proc. w porównaniu z obecnymi pojazdami. W środku wyposażone zostaną w energooszczędne oświetlenie LED. Ponadto 95 proc. komponentów będzie nadawało się do recyklingu, a 99 proc. do ponownego użycia. Producent zapewnia, że tramwaje będą o 1/3 mniej wymagały konserwacji na przestrzeni 30 lat ich eksploatacji. Wszystko dlatego, że zmniejszono liczbę części, które będzie trzeba wymieniać, a także zadbano o lepszą dostępność do komponentów i czujników rozmieszczonych w pojeździe. Jak przekonuje Alstom, umożliwi to zdalną diagnostykę pojazdu i zoptymalizuje czas przestoju tramwaju.

W produkcję tramwajów Citadis zaangażowanych jest aż dziewięć zakładów Alstomu we Francji. Fabryka w La Rochelle odpowiada za konstrukcję i montaż, w Le Creusot za montaż wózków, w Ornany za montaż silników, w Villeurbanne za elektronikę pokładową, w Aix-en-Provence za prądnice tachometryczne, w Sens, Gennevilliers i Saint-Florentin za systemy hamulcowe zaś w Saint-Ouen za projekt tramwaju.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CVLR przechodzi pierwsze testy w Coventry

Komunikacja

CVLR przechodzi pierwsze testy w Coventry

Przemysław Farsewicz 21 czerwca 2025

Luksemburg rozbudowuje sieć tramwajową

Komunikacja

Luksemburg rozbudowuje sieć tramwajową

Przemysław Farsewicz 21 czerwca 2025

Fiasko radomskiego przetargu na autobusy gazowe

Komunikacja

Fiasko radomskiego przetargu na autobusy gazowe

Przemysław Farsewicz 20 czerwca 2025

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Komunikacja

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Przemysław Farsewicz 25 września 2024

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Strasburga

Komunikacja

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Strasburga

Przemysław Farsewicz 29 kwietnia 2023

Zobacz również:

CVLR przechodzi pierwsze testy w Coventry

Komunikacja

CVLR przechodzi pierwsze testy w Coventry

Przemysław Farsewicz 21 czerwca 2025

Luksemburg rozbudowuje sieć tramwajową

Komunikacja

Luksemburg rozbudowuje sieć tramwajową

Przemysław Farsewicz 21 czerwca 2025

Fiasko radomskiego przetargu na autobusy gazowe

Komunikacja

Fiasko radomskiego przetargu na autobusy gazowe

Przemysław Farsewicz 20 czerwca 2025

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Komunikacja

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Przemysław Farsewicz 25 września 2024

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Strasburga

Komunikacja

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Strasburga

Przemysław Farsewicz 29 kwietnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij